Història

Agost 2008. Índia. Un llibre: Ubuntu, estimada terra africana de Nicolás Valle.

Setembre de 2008. Sud-àfrica. El Borja es troba amb el seu germà Xabi. Primer impacte: l’hospitalitat de les seves gents no és proporcional a la seva riquesa. Comproven que la meitat del que cobren els empleats del seu hotel no els arriba ni per pagar-se una nit en aquest.

Novembre de 2008. Kenya. Un viatge de quatre mesos a l’Àfrica arriba al final. Com de costum, el Borja juga un partit de futbol amb els seus (nous) amics. Joc de contacte, joc d’equip, bon rotllo. Aquí és quan el Borja es planteja que durant quatre mesos aquests nens han fet molt per ell. I ell? Què pot fer?

Gener de 2009. Barcelona?. “Si muntes l’ONG, jo en vull formar part”. És el que li diu el Xabi al seu germà gran, el Borja. Dit i fet. Ja són dos a l’equip.

Març de 2009. Barcelona. Alguna cosa està canviant. Seguir treballant al departament de màrqueting d’una multinacional cada vegada s’allunya més de les ambicions del Borja.

Agost de 2009. Cadaqués. Entre cafès, el Borja li explica a l’Albert el projecte, les sensacions. Li diu que s’ha de fer alguna cosa. A la vora del Mediterrani, amb la companyia de bons amics i recordant experiències, és quan el Borja ho veu clar.

Setembre de 2009. Barcelona. Es recuperen les xerrades amb l’Albert. Aquest cop, més seriosament. Dues quedades i una pregunta: Per on comencem?

Octubre de 2009. Barcelona. Habitació del Borja. Un mapamundi a la paret i colors que indiquen els països ja visitats. Una reflexió. Nord, sud, distàncies, diferències, zones, dues cares, una mateixa moneda. Brainstorming: The South Face. Ja tenien nom.

Novembre de 2009. El Borja té l’opinió d’un emprenedor nat. Perfil d’estudiant d’empresarials. És l’Albert. Però falta la part tècnica, més tecnològica. I aquí entra el Xavi. En pocs minuts el Xavi es contagia del projecte.

10 de desembre de 2009. Barcelona. Dia dels Drets Humans. El Borja es presenta a la Generalitat per registrar l’ONG. Burocràcia inevitable.

Gener de 2010. Barcelona. Primera reunió dels quatre membres de The South Face.

Març de 2010. Barcelona. Carta a la bústia. La Generalitat reconeix legalment The South Face com un organisme no governamental per al desenvolupament.

Febrer de 2010. Barcelona. Comencem a desenvolupar l’E-Learning Program.

Abril de 2010. Barcelona. Primer encàrrec extern. L’ONG necessita una imatge (el seu segell). La silueta d’Àfrica, colors i el nom: aquí sorgeix el logotip.

Maig de 2010. Andorra. Comencen les negociacions amb –ni més ni menys que– les Nacions Unides. Estan interessats per l’E-Learning Program. Segueixen les converses, però la col·laboració s’atura. La proposta de Nacions Unides és contrària als principis bàsics de The South Face. “Ens van demanar que els millors del programa E- Learning vinguessin a Europa”. Per aquí no.

Setembre 2010. Àfrica. Sierra Leone, Libèria, Guinea, Guinea Bissau, Gàmbia, Senegal, Zàmbia, Tanzània i Kenya. The South Face fa un viatge que acabarà de concretar la missió/visió de The South Face.

Octubre de 2010. Barcelona. Reunió a quatre bandes. Comencem a desenvolupar el Scholarship Program.

Novembre de 2010. Barcelona. Reunió dels quatre a l’hàbitat natural: la peixera d’ESADE. S’ha de sortir a la xarxa. L’ONG necessita un web. Són les 12 de la nit i no hi ha res clar. El guàrdia de seguretat ens avisa: ja és tard s’ha de començar a recollir. Li demanen la seva opinió. Ell dóna el vistiplau. I The South Face ja és a la xarxa.

Gener de 2011. Barcelona. Arriba a orelles de The South Face un projecte molt interessant. La Gemma, companya de classe a ESADE de l’Albert, ha desenvolupat (està desenvolupant) la tesina perfecta: una anàlisi sobre la comunicació de les ONG. Es tracta de mesurar la seva imatge mitjançant diverses variables de la pàgina web. L’Albert ho va veure clar de seguida “Passa’t, i així analitzes la nostra”.

Març de 2011. Kenya. Oficines de la University of Nairobi. Presentem l’Scholarship Program.

Abril de 2011. Barcelona- Japó. La primera donació arriba des del país nipó.

23 d’Abril de 2011. Barcelona. Dia de Sant Jordi. The South Face surt al carrer. Èxit rotund.

15 de maig de 2011. Barcelona. Xavi, Borja i Xabi s’entrevisten per un bloc de “Jóvenes (Sobre) salientes”. Una entrada, un vídeo y alguns contactes més. Coneixen l’Andrea i l’Anna.

Setembre de 2011. Barcelona. La família The South Face s’amplia. S’uneix la Gemma per donar vida a la part publicitària. L’Andrea i l’Anna donen el ‘sí’ a portar la part de comunicació.

Octubre de 2011. Àfrica. The South Face torna a Kenya.

Actualitat. Moltes ganes, nous projectes. Suma i segueix.

Facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail